heeelv......!

alltså... jag vart sjuuukt glad när jag löste allt med fastlandet & bokade biljetter i tisdags. Allt skulle bli väldigt stressigt. Åka på fredag morgon & komma hem på söndag kväll. hinna med stockholm, malmköping, bollnäs & edsbyn. Men .... sen hände ju det där i morse med Gotlands båtarna! :( jag fick PANIK när jag fick höra om det. + att Sofia egentligen skulle suttit på den båten som blev mest skadad... Men det som jag INTE tycker om är att den båten jag skulle åka imorgon bitti, det är den som är totalkrashad! :(
Folk har försökt säga till mig idag att det verkligen inte är så farligt & att det inte ser så farligt ut. Men sen har jag spenderat hela eftermiddagen vid radio & internet. Folk beskrev händelsen "jag hade blod i hela ansiktet". Och sen så var det någon som hade sett ett stort skepp komma förbi VÄLDIGT nära. Så skulle hon gå ut på däck där hennes syster & 3 barn var. Och så hade dom girat från det skeppet. Och så precis när dom andats ut för att dom hade klarat sig så hade det typ bara hörts en hög smäll. Sen hade alla ramlat handlöst omkull (ute på däck!!!). Och sen såg hon hur "lilla båten" & "stora båten" kolliderade. Och stora rev upp heeeela sidan av båten! :( Och folk blev fan klämda! :( Där inne hade saker flugit omkring & glasrutor hade krossats av båten så splitter flög omkring... alltså. Det är en stor mardröm! Alltså... jag nääästan vägrade tidigare idag att åka båten ensam i 3 timmar imorgon... för jag kommer sitta under hela resan med panik... Men alltså, nu så har dom satt in en ny båt till oss.. samma avgångstid.., men alltså? som om det kommer kännas bättre? jag vill flyga! :'(

Direkt efter att jag fått reda på det så ville alla mina kompisar ta båten ut till holmarna... det var en mardrömsresa det också. Inte för att något hände.., men jag höll typ på att svimma. Jag är fortfarande helt yr i huvudet.. men jag VILL verkligen hem denna helgen. För jag har inte träffat Kev på JÄTTE länge :( ... okej, okej, okej, okej *andas*. håll alla tummar att jag överlever utan att bli mentalt sjuk efter den där båtresan. Jag mår dåligt redan nu. Tänk om den olyckan hade inträffat senare? till exempel  IMORGON KLOCKAN 08.50...! :/

*andas in, andas ut, andas in, andas ut, andas in, andas ut, ANDAS!*

Kommentarer
Postat av: Mikaela

sweetie <3 :(



jag är ändå glad att det hände idag och inte imorn när du skulle sitta på den :/<3

2009-07-23 @ 19:08:03
URL: http://memikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0