The Beginning

Okej, jag har varit ganska lätt hysterisk de senaste gångerna jag skrivit här. Ska sluta med det ^^ För det hjälper ju ingenting till egentligen.. Men haha, jag bestämde mig igår kväll att jag inte skulle vara så hysterisk längre, och så nyss kom jag på att det var onsdag idag, och jag ska träffa Kev på söndag, och då vände sig magen typ ut och in, HAHHA xD

Hur som helst, jag satte på The Beginning i stereon igår, har inte lyssnat igenom den på länge. För, jag har ju liksom låtarna på datorn och i Mp3n, så det har inte blivit så mycket. Men när jag lyssnade så la jag märke till en sak.
JAG TRÖTTNAR ALDRIG!
I vanliga fall så tröttnar jag ganska lätt på en skiva som en artist har gett ut. Höra samma röst en timme i sträck liksom, det är bara jobbigt! Även om låtarna i sig är bra liksom. Fast nu är det så att jag har en smart funktion på min stereo, så jag kan lägga i 3 skivor, och sen shufflar den mellan skivorna och väljer en random låt. Men annars tycker jag verkligen inte om att lyssna på en skiva som sagt. Jag föredrar blandskivor (typ RixFms) eller att ha på radion. Men när jag lyssnar på Kevins skiva så är det något helt annat. Jag kan lyssna om och om igen, men mina öron tröttnar aldrig.

Då förstår man ju hur bra han har lyckats! Att  mixa soundet så att inte alla låter lika dant. Och att lägga ner mycket tid på alla låtar
(okej, missförstå mig rätt. ALLA lägger ju ner mycket tid på varje enskild låt, men Kevin måste ha gjort något speciellt. Lagt till en hemlig ingrediens eller något) så att de får ett eget liv istället för att de bara finns för en anledning - att fylla skivan.

Det finns bara en annan grupp som påverkat mig på samma sätt, och det är Simple Plan. Jag trodde aldrig att någon skulle komma upp till deras nivå eftersom att den musiken är något personligt för mig. Jag har lyssnat på dem sen 2002 och ja, då är det ju något speciellt. Dom ÄR i stort sätt min uppväxt. Och att Kevin har lyckats på bara 1 år, inte ens det, påverka mig så starkt, det hade jag aldrig trott. Inte om någon! Jag har haft så sjukt många favoriter genom åren, svenska som utländska, Ola, Erik Segerstedt (INTE LÄNGRE!), Jason Mraz, Neverstore, The Script, The Hives, Håkan Hellström, Jonathan Fagerlund, Fall Out Boy, ja, listan kan säkert göras mycket längre... MEN ingen av dem har någonsin lyckats påverka mig så bra som Kevin & SP har gjort! Aldrig någonsin har det hänt.

Och jag skriver inte detta bara för att jag har en blogg om honom, och att ni som läser tycker om honom. Jag skriver inte detta för att fjäska för någon, jag skriver detta för att det kommer från mitt hjärta, och det är så jag känner.
Jag tycker ju inte om Kevin för att mina kompisar gör det. Jag tycker ju om Kevin för att JAG gör det helt enkelt. För hans personlighet och
(detta kan aldrig sägas för många gånger) FÖR HANS OTROLIGA RÖST! Sen att mina vänner har väldigt bra musiksmak är ju en annan sak ;)

<3

Kommentarer
Postat av: Linnea Gröning

KEVIN!<3

2009-05-27 @ 16:34:22
URL: http://kevinjamesborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0